Sunday, January 07, 2018

Vuosi vaihtui, tervetuloa uusi vuosi

Hyvää uutta vuotta!

Toivottavasti tämä vuosi on meille kaikille hyvä.

Arki on taas imaissut mukaansa omalla voimallaan. Se tarkoittaa ihan hyviäkin asioita, ainakin toivon ja luulen näin. Viime vuoden lopussa sain kokea useamman pettymyksen ja tuntui raskaalta. Sama linja jatkui valitettavasti ihan vuoden loppuun asti. Sairastin joulun, joten joulu meni itseltäni vähän ohi. Kovasti olin koko syksyn odottanut tuota lomaa, joten kirpaisee vieläkin, kun ajattelen asiaa. Tuon taudin lisäksi minulla oli(/on) muitakin vaivoja. Aina perusterveenä olleena kirpaisi sekin, että kroppa meni läpi koettelemusten. Ne onneksi olivat(/ovat) ohimeneviä tauteja ja vaivoja, joten olen tässä arjen alkamisen ohessa keskittynyt paranemiseen.

Kun on jotain tuollaista terveyshuolta, osaa todella arvostaa hyvävointisia hetkiä. Olen nyt pyrkinyt liikkumaan ahkerasti, kun kropan liike tuntuu hyvältä kaiken makoilun jälkeen. Samalla huomaa, miten mieli piristyy, kun lähtee johonkin ja tekee jotain. Harmillista on ollut se, että on ollut niin liukasta, että ulkona en ole pystynyt paljon olemaan. Ulkoilu on minulle tärkeää, joten harmittaa todella paljon. No, kyllä nuo jäät sulavat viimeistään kesään mennessä.

Säistä ei voi tietää. Olen ajatellut, että jos liukkaus jatkuu, haluaisin mennä ryhmäliikuntatunneille hikoilemaan. Jos ulkona voisi hikolla, tekisin sitä mieluummin. Täytyy luoda hyvät rutiinit, on pitkä kevätkausi edessä. Tosin täytyy ihmetellä sitä, että jotenkin nyt on kivempi olo, kun tietää, että tässä mennään kohti valoa verrattuna esimerkiksi aikaan ennen joulua, vaikka on yhtä pimeää. Mielellä on iso vaikutus.

Hyvävointista vuoden alkua!

2 comments:

Huopalintu said...

Liukkaudesta olen minäkin kärsinyt, pitäisi kait hommata jotku nastat kenkien pohjiin. Meillä näyttäytyi tänään aurinko, ehkä yli kuukauden (tai puolentoista) tauon jälkeen. Valo kyllä piristää. Kevättalven päivät ovat niin ihania ulkoilla. Mukavaa arkea sinulle!

Nan said...

Kiitos! Nastat voisivat olla hyvät. Minulla on nastalenkkarit, mutta yllättävän vähän niistä on oikein liukkaalla iloa. Ehkä sellaiset kengän päälle vedettävät nastajutut voisivat olla paremmat.

Ihanaa tosiaan, kun aurinko paistaa! Mukavaa arkea sinullekin :)