Sunday, February 11, 2018

Hiihtämässä ja muuta pientä kivaa

On ollut aivan ihania, talvisia päiviä! Kävin eilen hiihtämässä pitkän lenkin ja nautin ihan täydestä sydämestä. Hiihdin järven jäällä, paikassa, johon ei kuulu liikenteen melu (mikä on harvinaista). Välillä pydähdyin kuuntelemaan hiljaisuutta ja lintujen viserrystä. Korvissa suhisi, kun oli niin hiljaista. Valkoinen maisema oli kirkas ja vaikka jotain rakennuksia näkyikin, sain tuntuman luonnossa olemisesta. Yhdessä kohtaa latua lähti kutsuvan näköinen polku metsään, mutta olin jo hiihtänyt niin pitkään, että en jaksanut lähteä katsomaan, mihin polku veisi. Uteliaaksi kyllä tulin, kiinnostaisi tietää. (Harmittaa, että unohdin ottaa kuvia hiihtolenkiltäni.)

Olen miettinyt pieniä kivoja asioita, joilla voisin piristää arkeani. Ulkoilu on ehdottomasti asia, jota haluan tehdä jatkossakin mahdollisimman paljon. Kävin ostamassa (liikunta- ja kulttuuriseteleillä) elokuvalippuja ja kävin katsomassa tähtien sodan uusimman elokuvan. Olen aiemmin käynyt elokuvissa noin kerran vuodessa, jos sitäkään. Nyt ostin neljä sarjalippua, joten elokuvissa käymistä on nyt luvassa sitten lisääkin. Toivottavasti tulossa olisi kiinnostavia elokuvia.

Olen saanut hieman edistettyä kodin laittamista eli olen vienyt vaatteita kierrätykseen, järjestellyt ja laittanut tavaroita paikoilleen. Ehkä tämä talvilamaannus, joka on viime aikoina painanut, alkaa väistyä ja saan jotain aikaiseksikin. Tämä kodin siistiminen on ollut kyllä pitkä ja rasittava "projekti", kun tavaroita on vain (muka) niin vaikeaa saada kerättyä poistettavaksi ja sitten vielä saada pois kotoa. Opettaa kärsivällisyyttä.

Päivät ja viikot menevät hurjan nopeasti. Tämä sunnuntai voisi hieman hidastella, jotta voisin nautiskella tästä vapaasta vielä hetken. Minulla ei olisi nyt kiire töihin huomenna.

No comments: